2011. szeptember 14., szerda

Az előző bejegyzésem megjegyzésébe szántam ezeket a gondolatokat,de nem szeretnék "láthatatlan"maradni!

Nagyon szívesen:)Örülök,hogy a fáradtságot nem kímélve,legalább ti néhányan megköszönitek,ami egyébként nem jellemző,tisztelet a kivételnek!Megnézve a letöltések számát,rajtatok kívül több mint 100ember töltötte le magának,fél nap alatt,tehát bizonyára másoknak is tetszik,ami elkészül!Szerintem nagyon fontos a visszajelzés,hogy érdemes e csinálni,persze a "néhány"ember aki ezt értékeli,tudom miattuk érdemes,de mások erre miért nem képesek!!!!Félre értés ne essék,nem várok semmit,de kb.egy köszit leírni,nem több,mint elhelyezni valamit a kis gyűjteménybe,a letöltött minták közé.Szomorúan nézem,hogy ez a dolog máshol is meg van.Van egy réteg,kb,10-20-30 ember,nem sok:)...a sok száz gyöngyös közül,aki veszi a fáradtságot,hogy megköszönje!
Sajnos ez a néhány sor régóta érlelődik bennem,mert nem első eset,a többi mintánál is hasonló "értékek" születtek,ezért remélem senki nem haragszik meg ezekért a sorokért.Akinek pedig nem inge,ne vegye magára!Nem kis munka végigfotózni,lekicsinyíteni,kivágni,összeszerkeszteni,érthető "szöveget" mellékelni stb.egy-egy mintához,aki már csinálta tudja.
Most lehet sok "nem szép" dolgot gondolni rólam,de vállalom a véleményem!!!!
Azon is gondolkodtam,hogy kiírjam e magamból ide ezeket a gondolatokat,de azt gondolom,igen!El kellene mindenkinek gondolkodni,hogy aki mintákat készít,miért kényszerül arra,hogy pénzzé tegye őket!!!Azért mert elege lesz a kihasználtságból és még finoman fogalmazok!!!Tudom visszaesik a népszerűség indexem,de vállalom...Még egyszer sajnálom,ha valakit ezekkel a sorokkal megbántok,de én úgy érzem számomra így helyes....

41 megjegyzés:

Unknown írta...

Kedves Panka!Szerintem teljesen igazad van, jól tetted, hogy megírtad a véleményedet.Igazán nem lenne nagy fáradság odabökni egy köszit.Az sem lehet akadály, hogy valakinek nincs lehetősége megjegyzést írni.Lehet küldeni egy e-mail-t is.Én is kaptam már így köszönetet.Jólesik az embernek, ha megköszönik a fáradozásait és a jószándékát.Ez az igazság.További minden jót és csak így tovább.Klassz a mintád:)

Panka gyöngye írta...

Kedves Ewa83!Köszönöm,hogy vállalod a véleményed.

EWA gyöngyös világa! / EWA's World of Beads! írta...

Kedves Panka!
Amit írtál teljesen megértem,és én is igazat adok neked,rengeted munka van abban amit csinálsz,nekem igazi példa vagy /voltál míg nem blogoltam/és szerintem ha valaki felmegy a blogodra,megnézi ,letölti a mintáidat,nem nagy dolog pár szót írni,mert szerintem is a visszajelzés a legfontosabb egy alkotónak!Én nem gondolom hogy a népszerűséged ettől csökkenne,én jobban szeretem ha valaki megmondja az őszinte véleményét mint ha nem mond semmit sem!Remélem azért töretlen kedvvel tovább alkotsz és mi tovább gyönyörködhetünk a munkáidban!

Erika írta...

Szia Panka!
Sok szuper mintát készítettél már, és igazán megérdemled az elismerést! Sok munka van benne, nekem is van ingyenes mintám, és tudom, hogy milyen öröm készíteni, mert másoknak örömet szerezhetek vele! A fizetős mintákkal kapcsolatban pedig azt gondolom, hogy a hazai minták szépek és igényesek, és olcsóbbak mint a külföldiek!

Panka gyöngye írta...

Kedves Éva!Köszönöm,amit leírtál.Ami a "népszerűséget"illeti,pedig továbbra is tartom,amit írtam,mert minden csatának vannak áldozatai,de azt gondolom,és remélem,hogy ezzel a megjegyzéssel talán elérek valamit,még ha nem is nálam,de a többi mintakészítőnél talán!Tapasztalatból beszélek,sok olyan embert ismerek,nem ezen a területen,hanem az ÉLETBEN,aki hátradőlve kényelmesen nézik,ahogy mások megvívják az ő harcukat is!

Panka gyöngye írta...

Köszönöm Erika,amit írtál.

RaMary írta...

Szia Panka!
Csatlakozom a Lányokhoz, szerintem is jó hogy leírtad a véleményedet, mert igazad van! Személy szerint én mindenkinek, aki mintát készít nagyon hálás vagyok, mert nem csak egy szép ékszerrel lesz gazdagabb aki megfűzi, de én az elmúlt időszakban sokat tanultam is ezeknek az ékszereknek a fűzése közben. Ezt pedig minimum egy köszönömmel illik "meghálálni", hiszen akitől egy önzetlen segítséget - és nem mellesleg egy szuper ékszer leírását - kaptam (és "elvittem" a blogjából egy szellemi terméket!!), csak így kap visszajelzést tőlem a (nem kis) munkájáról.
Remélem, akinek eddig ez nem volt természetes, most elgondolkozik ezen!

horimarika írta...

Szerintem a köszi a minimum, ha valaki letölt valamit. Én még egy módon szoktam megköszönni: gyorsan és szépen megfűzöm és a fotóhoz a minta származását is odaírom. Tiszteletem mindenkinek, aki mintát készít... én nem tudok még mindig! :))) És ettől a bejegyzéstől nálam csak még tovább nőtt az az index! Mert vállalod a véleményed. További jó alkotást!

Panka gyöngye írta...

Ramary és Horimarika nektek is köszönöm,és osztom a véleményeteket.Jó látni,hogy pl.aki nem jut el egy tanfolyamra(én sem) és a netet használja segítségül,hogyan tud ellesni másoktól fortélyokat,módszereket,hogy ő hogyan fűzte meg az adott mintát.Megkönnyítve ezzel a következő fűzést.Nekem anno még az is gondot okozott,hogy hogyan foglaljak be egy rivolit,mert nagyon nem is találtam forrást hozzá...Mindenki elkezdi valahogy!Én is örültem és ma is örülök,minden egyes mintának,mert sokat lehet tanulni belőlük.

Mézesmama írta...

Drága Panka!
Mindennel egyetértek amit Te és a Lányok írtak...nincs mit hozzátenni....jól tetted, hogy megírtad a véleményed, mellyel mélységesen egyetértek.
Aki nem próbálta még a "fázis" fotózást, annak eszébe sem jut, hogy az mekkora "meló"...ráadásul a Te mintáid szinte teljesen lépésről lépésre mutatják a fűzést,úgy hogy van elképzelésem mekkora
munka megcsinálni.Köszönöm, hogy ilyen önzetlen vagy....egy pillanatig sem hiszem
hogy ez a véleményed csökkenti a népszerűséged....Sőt!
Egy régebbi mintámat én már kétszer is megkaptam mail-ben...de van ennél rosszabb is...Kriszta Grétáját pénzért árulják!

Panka gyöngye írta...

Hihetetlen,amit írsz,az utolsó mondat kiverte a biztosítékot!!!!

Mézesmama írta...

Háát...igen!
Én Krisztivel sokat találkozom,,,, nekem Ő mondta.Gusztustalan.....de ha belegondolsz...
ha kiteszed a blogodba....benne van a pakliban!

Marcsi írta...

Kedves Panka!

Én még mintát sose csináltam, csak minta után fűzök, de az is nagy munka. Hát még kitalálni!!! És sorban lefotózni!! Igazán nagy dolog hogy megosztod velünk a mintáidat, és teljesen igazat adok Neked, egy köszönöm nem sok azért cserébe amit adsz nekünk!!!!!

Kritti írta...

Kedves Panka!
Nagyon igazad van a fentebb leírtakat illetően!!!
Én úgy gondolom, hogy nem lehetünk eléggé hálásak azért, hogy megosztod velünk a mintákat, hiszen egy mintát kigondolni, megrajzolni, a folyamatot lefotózni óriási munka. Tehát az a legkevesebb, az alap, hogy megköszönjük ezt Neked!
Én hiszem, tudom, hogy nem valami nagy-nagy hálákodást vársz az olvasóktól (letöltőktől), hanem csak egy aprócska "Köszönöm"-öt, amely jólesik, (jólesne).
Panka, köszönöm szépen!

Krisztina írta...

Kedves Panka!
Veled és az azóta kommentelő bloggerinákkal teljesen egyetértek. 1-1 minta elkészítése hatalmas munka, és igen, legalább annyi jól esne az embernek, hogy akinek van annyi ideje rá, hogy letölti, lementi a blogról, akkor azt meg is köszönje. Ez alap - bár, mint ahogy írtad - nem mindenkinek.

Én is hálás vagyok minden mintáért, és ha tetszik, ráadásul le is töltöm, akkor megköszönöm. Ha külföldi blogról van szó, akkor gugli fordító is jó barát és ha nem tudom az adott nyelven a "köszönöm" szót, akkor megnézem, és legalább annyit odanyikkanok.

Amikor "megálmodtam" az első - és eddig egyetlen - bogyómat, máris tudtam, hogy a mintáját nyilvánossá teszem. Olyan jó érzés volt, hogy most már nekem is van saját mintám. Most visszanéztem, hogy hányan írtak köszönömöt és hány oldal megjelenítés volt az adott bejegyzésnek. Hát... 11 köszönöm, 199 oldalmegjelenítés. Elkeserítő.

Ez az a dolog, ami miatt jó néhány blogon olvastam már, hogy nincsenek ingyenes mintái az alkotónak, mert így egyszerűen nincs megbecsülve a munkája. Inkább fizetős lesz.

Ne félj, hogy "leesik" a népszerűségi indexed. Szerintem NEM fog. Kimondtál egy olyan dolgot, ami miatt hidd el!!!, hogy sokan dohognak, mérgelődnek, csak már nincs energiájuk, idejük, türelmük ezt leírni.

Köszönöm az eddigi mintáidat is és az ez után érkezőket is. Ugye nem hagyod abba? :(

Mia írta...

Kedves Panka!

Abszolúte megértem, elfogadom, és egyet is értek a véleményeddel!
Nyilván illik megköszönni ha az ember kap valamit, ráadaásul olyasmit, ami egyedi, (szinte) megismételhetetlen, és még tanul is általa. Én a magam részéről rengeteget tanultam tőled, és az olyan gyöngyös lányoktól, akik nem "irigylik" másoktól saját kreativitásukat mintáik megosztása által, melyeket folyamatosan csodálok. Szóval ezért külön köszönet.
Ugyanakkor bizony azt is megértem, ha kihasználtnak érzi magát az ember, hiszen nem kis munka érthetően (vagy még akár bárhogy is) mintát készíteni. Más dolog fűzni, más dolog mintát kitalálni, és egy harmadik formába önteni azt, szerintem.
Mindenesetre, én továbbra is követőd leszek, minta ide vagy oda, mert nagyon szeretem a stílusodat, színeidet! (ha lesz letölthető minta, azt továbbra is megköszönöm, ha nem akkor "csak" kommentelek! ;))
További szép napot!

Zsófi írta...

Szia Panka!
Örülök, hogy leírtad a gondolataidat, teljesen igazad van! Én mindig nagyon odafigyelek, hogy megköszönjem a muintakészítőnek a fáradozását, és ha már megfűztem akkor is leírom, hogy kitől van a minta. Nem is értem, ennyit miért akkora fáradtság megtenni. Én sem készítettem még soha saját mintát, talán ezért is értékelem annyira, mint ahogy Te is, hogy valaki többet is megoszt. Remélem azért ez a negatív élmény nem vette el nagyon a kedved, sokan szeretjük a munkáidat és örömmel jövünk hozzád mindig!!! :-) Szóval hajrá előre! És szívből köszönöm a mai mintádat, előbb olvastam ezt a bejegyzést!

Las Cositas de Lyra írta...

I do not understand what you mean ... but if anything I gather, you're a little disappointed by the lack of tokens of appreciation. It seems to me that "well-born is to be grateful"

A kiss and thanks again!!!
Lyra

Unknown írta...

Szia Panka!
Egyszer amikor leveleztünk, én írtam neked, hogy az őszinteségedet szeretem bennem a legjobban, és most sem csalódtam benned, ráadásul egyetértek veled!
És ha ezek után a rengeteg letöltőből aki nem írt semmit legalább 10% veszi a fáradságot, szerintem már megérte és szerintem sokan ez után magukba néznek és elgondolkodnak!!!

Mert kérdem én melyik "nehezebb" megköszönni egy végtelen kedves és önzetlen gesztust, vagy fizetni érte????

Kitartás és ezek után is maradj ilyen amilyen vagy mi így szeretünk:-))))
("Ami a szíveden az a szádon")

Kienle Kinga írta...

Kedves Panka!

Délelőtt én is letöltöttem a mintádat, és most köszönöm szépen!!! Remélem,mielőbb lesz időm megfűzni.
Olvastam a fenti bejegyzésedet és tökéletesen egyetértek vele, szégyellem is magam, hogy csak most van alkalmam köszönetet mondani.

Reggelente korán beérek a munkahelyemre, így azzal kezdem a napom - és remélem a főnököm nem olvassa a megjegyzésem :-) -, hogy megcsodálom, kedvenc blogjaimon milyen újdonságok jelentek meg, így akadtam a mintádra is.
Szerencsére sikerült letöltenem, sajnos ez nem minden blogról jön össze, de megjegyzést a benti gépemről sajnos végkép nem tudok írni, névtelenül ritkán, de belépve még sose sikerült.
Mindig elhatározom, hogyha hazaérek és lesz időm, feltétlenül írok megjegyzést egy csomó képhez, mert annyi gyönyörű alkotás születik nap,mint nap, de ez sajnos sokszor elmarad.

Nem akartam mentegetőzni, csak lehet, hogy van még 20-30 lány, aki írna, ha tudna, de gyakorlatilag nem sikerül. Persze, ha ez vigasztal :-(

További szép napot kívánok és mégegyszer köszönöm a mintát és azt a sok időt, amit az elkészítésével töltöttél!!!

Kinga

horimarika írta...

És milyen jó ez a sok megjegyzés itt!!! Bár, a mintáknál is ennyi lenne legalább! :))))

Piky73 írta...

Drága Panka, Szerintem maximálisan igazad van! S mivel én is olyan vagyok, hogy 'ami a szívemen, az a számon', azt mondom, jól tetted, hogy kiírtad a véleményed! Sokkal rosszabb lenne, ha megtartanád magadban, s folyton csak nyomasztana a sérelem...
Az én véleményem, hogy valójában többszörösen is hálásak lehetünk Neked, hisz már annyi remek mintát tettél közre!!! Ismét millió köszönet minden szépségért :)
Sok puszi, Niki

Zenkriszta írta...

Kedves Panka!
Én ugyan nem töltögetek, mert szerintem nem vagyok azon a szinten, hogy meg tudjam ezen csodákat fűzni, talán egyszer töltöttem le. De itt nem is a "hálásak lehetünk" a lényeg, hanem az, amerre tart a világ...mert pedagógusként látom, hogy a fiatalok merre tartanak, hogy a köszönés, a köszönöm, a tisztelet, a másik figyelembevevése hiányzik az életükből....ezek szerint nem csak az övékből....és igen...el kell mondani, mert biztosan lesz olyan ember, aki ennek hatására magába néz, mert még igen is vannak ilyenek. Az életben én is sokat adtam ingyen és mindig röhögtek rajtam, és igen, könnyebb volt nekik inkább fizetni...elgondolkodtató.
Én ha nem is fűzöm meg, de köszönöm a munkáidat, mert mikor a blogbejegyzésekben meglátom, hogy van valami új, Nálad is és a többi Gyöngyöslánynál is, mindig gyönyörködök a szép "fűzöttségekben". Van, hogy szebbé teszi a napom!
Puszi
Kriszta

Sviro (Ildi) írta...

Drága Panka!
Nagyon örülök, hogy vállalod a véleményed. Én szakmai téren teszem ezt leginkább, és cseppet sem érdekel, ha hisztisnek vagy rigolyásnak, esetleg naívnak gondolnak, mert én kiállok az elveimért. Hiszem azt, hogy ha nem tenném, akkor elfogadnám az emberi kicsinyességet, igénytelenséget és további teret engednék neki. De ezt nem szabad. Csak a hangunk hallatásával lehet, apró lépésenként ugyan, de változtatni a világon.

Ami a mintákat illeti ... nekem nincs saját tervezésű mintám, így kimondottan a minták letöltésével kapcsolatosan nem tudok mit hozzátenni. Ellenben elmesélném a saját élményem a kommenteléssel kapcsolatban. A blog, mint olyan, a visszajelzés legjobb eszköze. Ha van komment, ha van vélemény. Volt időszak, mikor azon bosszankodtam, hogy hiába teszek fel bármit is, senki nem hagy véleményt, pedig látom a látogatottságot. Senkinek nem tetszik, amit készítek? - kérdeztem a páromtól. Aztán, mikor este nekiültem és a Reader-ben végigolvastam az általam követett blogokat, majd felálltam, mint aki jól végezte dolgát, jöttem rá, hogy de hiszen én sem hagytam egyetlen kommentet sem! Pedig mennyi gyönyörűséget láttam! Mert könnyű kattintani egyet, majd lépni tovább. De mégis milyen alapon várom el, hogy mások kommenteljenek nálam, ha én nem viszonzom ugyanezt? Azóta nagyon figyelek erre. És bár hullámzó intenzitással van időm kommentelni, igyekszem néha behozni a lemaradásom.
Végül pedig, azt gondolom, hogy nemcsak minták segítségével alkotunk, hanem látunk egy ötletet itt, egy másikat ott és akaratlanul is beépítjük saját alkotásainkba. Szerintem ezt is illik megköszönni. Egy kommenttel, van ahogy már többen írták fentebb, azzal, hogy megjelöljük a forrást az alkotásunknál. Egyszer nagyot hibáztam ilyen téren, azóta is szégyenlem magam miatta. Mentségemre legyen mondva a tudatlanságom, de akkor is. Sok munka van egy-egy ékszerben, mintában pláne.

Minden elismerésem az igazán kreatívaké. Akik lehetővé teszik, hogy "másoljuk" őket, hogy tanuljunk tőlük.

Krisztina írta...

Amikor végignézem a blogokat - főleg ha fáradt vagyok - sokszor nem kommentelek én sem. Bár itt most nem is az ékszerekről, tehát a kész dolgokhoz való hozzászólásról van szó, hanem ahhoz a részéhez, amikor mintát tesz közzé Panka vagy akárki a blogján.

Igen karcsú a száma azoknak, akik a letöltés mellett meg is köszönök. Itt, ezen a bejegyzésben szerintem ezen van a hangsúly - teljesen jogosan.

Sviro (Ildi) írta...

Igen, Krisztina, ebben tökéletesen igazad van.

Panka gyöngye írta...

Napközben figyelemmel kísértem a hozzászólásaitokat.Nagyon köszönöm a kedves megjegyzéseket mindenkinek!
Mézesmama,tudom,amit felteszünk a netre közkinccsé válik,ezért tettem fel eddig is,csak elszomorító,hogy vannak hasonló személyek,mint akit,akiket Te is említettél!Azt is tudom,mint írtam is,hogy ez másoknál is jelen van ez a probléma.Legelső emlékem,ami témába vágó,Julcsi horgolt mintái,vagy Enikő felháborodása,hogy a mintájukat (azt hiszem) egy fővárosi üzletben árulják,amiről nem is oly régen számolt be...és ők azok akik szintén hangot,vagy inkább nyomatékot hagytak sérelmüknek!!!
Most én teszem!Talán ha többen tesszük ezt,nem lesz elfecsérelt,üres szó,amiket leírunk....
Krisztina,igen a számok elkeserítenek,amit sokszor próbálunk inkább szemet lehunyva nem észrevenni!De az ember kíváncsi,hogy milyen visszajelzéseket kap a munkája után,amiket sajnos számokban kell,hogy mérjünk,mert szóból,csak néhány akad!
Kinga,senkit nem akarok számon kérni,hogy miért nem tette,amit tett,vagy nem tett,nem az én dolgom.És köszönöm,amit írtál mert a te véleményed is fontos és tudom,hogy van olyan aki önhibáján kívül nem tud megjegyzést hagyni,pl.Scnappy is,bocs hogy megemlítelek, aki megkeresett már emiatt,hogy nem tud nálam kommentelni!
Végezetül köszönöm nektek,bocsánat,hogy picit összegezve,hogy vállaljátok a véleményeteket mellettem kiállva:)és további erőt adva,hogy csinálni tovább,amit eddig csináltam!

Sturo írta...

Szia Panka!
Én kezdő vagyok, de már tudom,hogy az első időben elkövetett mintagyűjtés név nélkül- ész nélkül- nem vezet jóra. Nincs kedvem az "ismeretlen" mintákat nézni, így nem is szeretek bele. Minden tiszteletem azoké- így a tiéd is!- akik roppant tudományukat átadják nekünk, akik még az útmutatás után is szenvedünk .Nem riasztott el a véleményed, mert teljesen igazad van. És köszönöm én is a mintát, remélem később is le tudom tölteni majd.
Jutka, egy mazsola

Panka gyöngye írta...

Kezdetben,és ez a "kezdők"mentségére,hasonlóképpen jártam el,mert vonzott a tanulásvágy,de szerintem idővel,kialakulhatna mindenkiben egyfajta"gyöngyös etikett"!Én is hörcsög módra mentegettem le a képeket,mintákat,utóbbiból anno nem sok volt..aztán egy-két rendszeromlás miatt ezek elvesztek...Persze ma is vannak elmentett képeim,amiket valamiért,pl.a színvilágukért,az adott formáért,stílusért elmentettem magamnak,mert szeretném a saját munkámat,tudásomat gyarapítani,színesíteni vele...és szerintem ez így van rendjén,persze nem azért mert én is ezt csinálom.)Sok olyan alkotó is van,aki nem győzi lekicsinyíteni az alkotásait,mert nem szeretné,hogy másolják,sőt már olyanok is vannak akik inkább fel sem töltik az elkészült ékszerüket....
Sokféle kérdés,észrevétel felmerül egy-egy téma kapcsán,amit néha nem árt átbeszélni.Lehet nem lesz tanulsága,és minden megy tovább,ahogy eddig....DE....!!

Rónai Beatrix írta...

Drága Panka!
Ritkán szoktam kommentelni, de ehhez a témához én sem tudom megállni, hogy ne szóljak hozzá. Annál is inkább, mert számomra egy nagyon is aktuális témát feszegetsz. Sok olyan mondat "elhangzott" már, amit én is leírtam volna, nem szeretném ezeket ismételni.

Bennem csak egy kérdés merült fel: hogyan tudtad eddig megállni, hogy ne írd le a véleményed? Nagyon örülök, hogy megtetted!!! Már itt volt az ideje, hogy valaki végre megmondja a véleményét!

Sajnos én nem vagyok ennyire szókimondó, én általában csak tűrök, vagy lelépek a színről. Annak is, hogy már hetek óta szinte rá sem néztem a blogomra, hasonló okai vannak. Ugyanis azokat a statisztikákat, amiket Te is leírtál, sajnos én is tapasztaltam. És azt is, hogy azokat a mintákat, amit pénzért árulok, szinte meg sem nézik az emberek. Pedig szerintem semmivel nem rosszabbak, mint a két ingyenes mintám, amik a blogom nézettségi indexét növelik.

A legszomorúbb viszont az, hogy vannak blogolók, akik e-mailben ingyenesen fizetős mintákat ajánlanak, ha te is küldesz nekik. Nem egy ilyen e-mailt kaptam már! Sőt, olyan internetes fórumot is találtam, ahol nyilvánosan cserélgetik mások fizetős mintáit. Ez engem annyira elkeserített, hogy már az is megfordult a fejemben, abbahagyom a blogom írását.

Panka, én nagyon köszönöm neked, hogy leírtad a véleményed! Maradj mindig ilyen!
Beatrix

Panka gyöngye írta...

Beatrix,nagyon köszönöm,hogy írtál!Nagyon sokra értékelem,a hasonló gyöngyös társaimat,aki olyan lelkiismeretesen áll ehhez a kis gyöngyös társadalomhoz,mint Te!Minden szavadat értem,és azt is tudom min mész most keresztül,mert ezeken az utakon én is jártam,járok...
Hogy miért csak most,vagy eddig miért nem?!!!
Sajnos ez jellemző rám,hogy sokat tűrök,ez ugye nem baj:)de ha tele a pohár,akkor már nem számítanak a következmények,de ki kell adnom magamból...amit néha meg is bánok,de ez most nem az!
Ami a mintaküldéseket illeti,én is kaptam már egy szívességért,vagy inkább segítségért "egy adag mintát",amiről tudtam,hogy nem túl "legális"(sőt a figyelmem is fel volt hívva,"PSZT"...és annyira naiv sem vagyok,hogy ennyien vásárolnak Perle-től,Sabine-tól,Mu-tól stb...,de senkit elítélni ezért nem akarok...Mondjuk azért az necces,hogy mindezt nem privátban intézik,hanem fórumon...na de ez már tényleg nem rám tartozik...
Én is küldtem már el fizetős mintáimat másnak ingyen,mert nem a pénzzé tétel vezetett odáig,hogy értékké tegyem őket,hanem az állandó "sérelem",meg a centperlest illetően begyfajta büszkeség....Azért abban bízok,hogy akiknek elküldtem legalább olyan lelkiismerettel kezelték ezt a fajta gesztust,mint amilyen önzetlenül adtam oda....
Neked Beatrix csak azt tudom javasolni,amit magamnak is szoktam,hogy csináld,mert szereted csinálni,és ne tántorítson el semmi!Talán a világ,az emberek egyszer változni fognak...és az élet ezen területén egyszer viszonzásra talál az önzetlenséged,emberséged:)

Timike írta...

A világ és az emberek sajnos nehezen változnak, de mindig bízni kell benne, de csak úgy ha van néhány olyan bátor ember mint te is akik felhívják a figyelmet egy olyan dologra, ami hozzátartozna a jól neveltséghez, egy kicsi szó ami értékeli a munkádat, ez pedig a "köszönöm".
Köszönöm az őszinteségedet.

Panka gyöngye írta...

Timike!Jól esik,hogy így gondolod,és köszönöm a megerősítést abban,hogy nem hiábavaló ezek a sorok itt fenn!

Csapó Krisztina írta...

Szia Panka!
Örülök, hogy leírtad a gondolataid! Tudod, hogy az enyémek is hasonlóak.
Kicsit nekem is elment a kedvem ettől az egész gyöngytől, és már attól is kezdtem tartani, hogy kigyógyultam a "gyöngyitiszből".
Nagyon jó, hogy ilyen sokan helyeseltek, és hozzánk hasonlóan gondolkodnak.
Azért én még mindig bízom az emberekben, és alapból mindenkiről azt gondolom, hogy tisztességgel betartja az etikettet.
Amint ismét megjön az ihletem, majd jelentkezem valami új alkotással.
Szeretettel:
Kriszta

Orsi írta...

Kedves Panka!
Nagyon jól tetted, hogy kiírtad Magadból azt, ami a szívedet nyomja, ezért igazán senki nem sértődhet meg.
Megértelek, mert én is olyan típusú ember vagyok, aki sokáig tűr, és aztán egyszer elszakad a cérna... Bennem is érlelődik már egy hasonló blogbejegyzés, igaz nekem kicsit másabb jellegűek a sérelmeim, de időszerű lenne már, hogy kiírjam ezeket magamból. Talán akkor tényleg elgondolkodna néhány ember, akik kifelé teljesen mást mutatnak, mint amilyenek valójában...
Addig is további jó alkotást kívánok Neked, ne hagyd abba még véletlenül sem, mert a munkáid és a mintáid is csodásak, és én egy rendkívül melegszívű embernek ismertelek meg!
Puszi: Orsi

Panka gyöngye írta...

Kriszta,igen,tudom.A bizalmam az mindenki felé meg volt,volt akivel szemben meg is maradt,de sajnos több ember van,akinél ez elveszett...

Panka gyöngye írta...

Orsina,nagyon köszönöm a soraidat!Sokat jelentenek nekem,őszintén!!!Az alkotást nem áll módomban szüneteltetni,sőt!!!Két napig nem sok kedvem volt megfogni egy gyöngyöt sem,de este valami visszaadta a hitem...Köszönöm neki!

Orsi írta...

Ennek igazán nagyon örülök! :)

Panka gyöngye írta...

És én is:)

Amy's írta...

Panka en nemigazan tudom ,hogy mirol is van szo, mert en meg nem tartok ott hogy akar a te altalad akar masok altal megalmodott mintat megcsinaltam volna,de remelem megtanulok majd annyira gyongyozni ,hogy en is el tudom kesziteni a te mintad alapjan a szep ekszereket.
Ami bant teged azt tokeletesen megertem es igazat adok neked en is, mert valoban legalabb egy koszonom szot leirhatna az aki megcsinalja a mintad alapjan az ekszeret.
Ez a minimum azert a sok sok munkaert amit belefektetsz egy minta elkeszitesebe.
Jol tetted ,hogy kiirtad magadbol a serelmedet , remelhetoleg az is elolvassa akinek inge es feloltozik :)

Ami írta...

Érdekes volt végigolvasni ezeket a hozzászólásokat. Nem vagyok hosszú ideje tagja a gyöngyös társasalomnak (ha egyáltalán lehet ezt mondani pusztán azért, mert én is fűzök). De azért van néhány észrevételem, amit most szeretnék megosztani (ha nem is kérdezte senki):
A mintacsereberélés szerintem profin működik nálunk. Az egy dolog, ha jó barátnők cserélnek egymással: már nekem is megfordult a fejemben, hogy valakivel "össze kellene állni", mert 10 eurónál mégiscsak olcsóbb az 5 euro. Még a fórumos dolgot is értem valahol (nekem is küldd már el légyszi a mintát). Amit pofátlanságnak tartok, az az egyik gyöngyös közösség mintaterjesztési módja: befizeted a havi tagdíjat, amiért cserébe kapsz havi 4-6 külföldi mintát. Az ember gyarló, én is befizettem, és talán Köztetek is vannak olyanok, akik így tettek. Nem az szerepel minden minta végén, hogy saját felhasználásra, nem lehet továbbadni? De! Továbbadják? Pofátlanul, még pénzt is kérnek érte! Nekem is legyen persze lelkiismeret-furdalásom, mert megveszem, de vajon hányszorosát kaszálja a kedves mintaterjesztő? Én naív azt hittem, a sok thank you, Sabine valós vásárlókat takar. Na persze...
Az is oké, hogy egyesek felháborodnak, mert másolják a mintájukat. A saját Meskájukon feltüntetik, hogy kitől származik a leírás, még ha igyenes is? Vagy csak a blogon szerepel egy kósza Mu? A vevőnek mondana valamit? Nem tudom. Ott mindenesetre nem szerepel.
Bocs, hogy hosszú voltam. Furák ezek a viszonyok, meg néha a képmutatás. Utóbbinál természetesen nem Rád gondoltam, kedves Panka.